Vant Europeisk designpris

I konkurranse med 194 mediehus fra 27 land har Sunnmørsposten plukka med seg to priser fra den 16. «European Newspaper Awards» i år.

De to vinnerprosjektene er Festivalguiden og Rush i Ålesund.

– Vi ser en kraftig økning i antall bidrag sendt inn i kategoriene digitajournalistikk og datajournalistikk, sier leder av konkurransen Norbert Küpper i en pressemelding.

– Flere og flere Europeiske mediehus tester ut nye fortellerteknikker på nett, tydelig inspirert av New York Times sitt prosjekt «Snow Fall» fra 2012. Nettet gir større muligheter til å fortelle komplekse og lange historier på en ny måte ved å kombinere tekst, film, bildegallerier, interaktive grafikker og lydfiler, sier Küpper.

– Vi er kjempestolte over at vi blir lagt merke til utenfor landets grenser, sier kultur og reportasjeredaktør i Sunnmørsposten, Kristin Knudsen.

– Festivalguiden og Rush i Ålesund er to prosjekter vi synest vi sjøl vi har lykkes med. Vi jobber for å skape flere prosjekter av denne typet, og tror dette er tjenester leserne våre setter pris på.

Les mer om hvordan prosjektene ble til her og her.

Prisutdelingen skal foregå i Wien i mai. Se hele lista over vinnere  her.

Kulturredaktør Kristin Knudsen med ett av de prisvinnende prosjektene, Festivalguiden.

Kulturredaktør Kristin Knudsen med ett av de prisvinnende prosjektene, Festivalguiden.

Advertisements

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s